Agentie recrutare personal

Agentie recrutare personal

Agentie recrutare personalO Agentie de Recrutare Personal este cea mai buna alternativa la care companiile mari apeleaza. Agentia de recrutare personal se ocupa de cautarea, intervievarea si pregatirea fortei de munca pentru a fi calificata in functie de interesele si nevoile firmelor si companiilor mari. O Agentie de Recrutare Personal este o alternativa comoda si eficienta pentru companii deoarece aceasta dispun de personal calificat in Relatiile Publice si Comunicare, iar lipsa de timp a Companiilor pentru a-si recruta singure personalul face din aceste Agentii un domeniu cu o eficienta sporita.

De ce sa alegi o Agentie de Recrutare Personal?

Cele mai importante motive pentru care companiile mari aleg o Agentie de Recrutare Personal sunt lipsa unui departament specializat, a unui personal calificat in recrutare si a timpului destul de mare pe care il presupune o recrutare.

Relatia dintre Companii si Agentiile de Recrutare se desfasoara cu ajutorul catorva mici etape:

  • Compania contacteaza o Agentie de Recrutare Personal si mentioneaza urmatoarele aspecte: domeniul de activitate, calificarea necesara pentru domeniul respectiv, numarul de persoane pe care il doresc, termenul limita pana la care doresc acel numar de persoane (daca este cazul) si alte detalii ce tin de nevoile si dorintele companiei cu privire la urmatorii angajati.
  • Agentia de Recrutare Personal incheie un contract cu firma/compania care-i solicita serviciile, iar termenii financiari urmeaza a fi stabiliti de comun acord in functie de disponibilitatea companiilor, de numarul de angajati necesari si de termenul limita propus.
  • Dupa ce toate clauzele colaborarii dintre Agentia de Recrutare Personal si Companie au fost stabiliti, toata responsabilitatea ii revine Agentie. Ea trebuie sa publice anunturi, sa intervieveze posibilii angajati, sa stabileasca o legatura intre angajati si angajatori si sa se asigure ca toate conditiile au fost indeplinite de ambele parti.

Pentru a indeplini aceste functii o Agentie de Recrutare Personal are nevoie de personal foarte bine calificat. Intr-o astfel de agentie  profeseaza, in general, oameni cu studii superioare bine consolitdate in domeniul Relatiilor Publice si in cel al Comunicarii. In afara faptului ca angajatii acestor Agentii trebuie sa cunoasca profilul posturilor persoanelor pe care le intervieveaza, acestia trebuie sa fie comunicatori extreme de buni si cunoscatori ai limbajului nonverbal si paraverbal. Pe langa astfel de oameni, care se ocupa exclusiv de lucrul cu posibilii angajati si de stabilirea relatiei acestora cu posibilii viitori angajatori,  Agentia trebuie sa aiba si o echipa experta in Marketing, capabila sa faca anunturile acestora cat mai vizibile intr-un timp cat mai scurt. Succint, o Agentie de Recrutare Personal imbina Marketingul cu Relatiile Publice pentru a da o mana de ajutor altor Companii.

Majoritatea Companiilor aleg alternativa unei Agentii de Recrutare Personal pentru ca este mult mai eficienta, atat ca timp, cat si ca resurse financiare. Acestea au devenit foarte populare in ultima perioada si tind sa se extinda din ce in ce mai mult, acoperind domenii de activitate cat mai mari si mai complexe si dezvoltand colaborari cu tot mai multe Companii.