Certificatul energetic este un document necesar in orice tranzactie de vanzare, cumparare sau inchiriere. Obigativitatea prezentarii lui a aparut datorita Legii 159/2013, in completarea Legii 372 din 2005. Aceasta lege mentioneaza ca pentru imobiele care se vand sau se inchiriaza, proprietarul, investitorul sau administraturul sunt obligati sa puna la dispozitia cumparatorului sau chiriasului, o copie a certificatului energetic, inaintea semnarii contractului de vanzare cumparare sau inchiriere.
Acte necesare intocmirii unui certificat energetic
Procesul de obtinere a documentului de certificare energetica este rapid si fara complicatii pentru tine. Certificarea energetica a locuintei (implicit si certificatul energetic) se bazeaza pe informatii, constatari si dovezi reale.
Iata lista de documente necesare eliberarii certificatului energetic:
- cadastrul imobilului pentru care urmeaza sa eliberam certificatul energetic.
- adresa proprietatii respective.
- informatii privind peretii exteriori, tamplaria exterioara, planseuri.
- anul de constructie al imobilului care urmeaza sa fie certificat energetic.
- destinatia (utilizarea) imobilului pentru care urmeaza sa se efectueaze auditul energetic (vanzarea lui, inchirierea sau receptia in momentul finalizarii constructiei).
- La incheierea contractului de vanzare-cumparare proprietarul are obligatia de a transmite certificatul, in original, noului proprietar.
Portofoliu